CO MY TU MAMY - chwyt marketingowy na Dzień Mamy

Mój domowy przepis na idealny prezent na Dzień Matki jest zdecydowanie prosty - uśmiech, przytulanki i słowa "kocham Cię mamusiu" plus laurka. A co z moją mamą? Gorąca czekolada, pogaduchy słowa "Dziękuję, że jesteś mamo" i...? Właśnie w tym momencie zaczyna się wątpliwość. Czy dać się wmanewrować sklepom w machinę zakupów z okazji dnia matki? Czy biżuteria to dobry pomysł na prezent dla mamy? Zastanawiałyście się kiedyś nad tym? Postanowiłam pochylić się nad tematem i podzielić swoimi refleksjami.

Na początek zastanówmy się czym dysponujemy, rabaty, promocje, specjalne gifty, okolicznościowe cacka - firmy wychodzą z siebie i często niestety dochodzą do granic, aby przyciągnąć klienta i wytworzyć w nim potrzebę zakupienia mamie biżuteryjnego prezentu na Dzień Matki. Zerknijmy po kolei.
  • Rabaty oferuje Jubitom i W.Kruk. Dodatkowo w Jubitomie kolekcja Feelings - czyli rozbudzamy uczucia macierzyńskie, a w W.Kruku cały bukiet miłości. Czy miłość może występować w bukiecie? Może jednak w pakiecie np. z lojalnością, czułością, wrażliwością, siłą itp.?


  • Kupujesz i odejmujesz. Taką wersję znajdziemy w Veronie. Uwaga na próg rabat powyżej 200zł ech...
  • W pakiecie taniej - oferta Red Rubin czyli "Mama w zestawie taniej" jak głosi zachęcający napis. A podobno matka jest tylko jedna. Może jednak się myliłam. Koło takiej oferty trudno przejść obojętnie. A w zestawieniu z hasłem "Wszystko jest możliwe" nie trzeba zadawać już więcej pytań. Szczerze mówiąc popłakałam się ze śmiechu.

  • Do prezentu dołóż prezent takie rozwiązanie proponuje Tous - w tym sklepie wydanie 500 zł nie jest problemem, bo rzadko coś kosztuje taniej więc szkatułka na biżuterię jest nasza i możemy w niej zmieścić wszystkie misowate cacka, także te z obowiązkowym napisem "mama".
  • Wygraweruj, zindywidualizuj - zachęca oczywiście Lilou i przedstawia nowy "talizman narodzin" w postaci małej łapki. Sam pomysł nie jest zły, ale mam z Lilou wieczny zgrzyt, bo kiedy patrzę na rzędy identycznych zawieszek to ten indywidualizm gdzieś znika i wszystko wydaje się jak od sztancy.
  • Białek Design Studio - prawdziwa zindywidualizowana biżuteria i świetny pomysł. Podzielę się z Wami moim ostatnim odkryciem idealnym na Dzień Matki. Dwoje polskich projektantów, którzy piszą o sobie "oboje 30+, odmienni charakterem, połączeni obrączkami i manią tworzenia." faktycznie tworzą coś niezwykłego - projekt Białek Design Studio. To warsztat, w którym powstają prawdziwe cudeńka, a ich siłą napędową jest dziecięca wyobraźnia. Biżuteria każdorazowo powstaje na zamówienie i projektowana jest w oparciu o rysunki dziecka, które przedstawi się artystom. Powstają w ten sposób prawdziwie unikalne mini dzieła sztuki. Taka biżuteria nigdy się nie zestarzeje, nie wyjdzie z mody i nie straci na wartości przede wszystkim tej emocjonalnej.
Zdjęcie zaczerpnięte ze strony Białek Design Studio


Co robić? Jakie są moje wnioski? Po pierwsze, nie dać się zwariować - a mówi to wielka miłośniczka biżuterii, która twierdzi, że każda okazja do kupienia nowej błyskotki jest warta przemyślenia, także Dzień Matki. Po drugie, spróbować iść pod prąd i jeśli chcecie podarować mamie biżuterię, to postarać się znaleźć coś prawdziwie wyjątkowego i unikatowego.

Komentarze

  1. Zamiast biżuterii, wolę pieniądze przeznaczyć np. na restaurację i spędzić z mamą trochę czasu :) Błyskotek, zwykle mają wystarczająco

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam nic nie kupuję. Pojadę, posiedze, pogadam. Zwyczajnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze mówiac chetnie bym sobie kupila wisorek z rysunkiem mojej corki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uważam, że to super pomysł - mnie rozbroił totalnie.

      Usuń
  4. Ja uwielbiam biżuterię i nie obraziłabym się, gdybym coś takiego dostała od moich dzieci. Co do mojej mamy ma już swoją ulubioną i pewnie kolejne błyskotki by się tylko przewracały.

    OdpowiedzUsuń
  5. W biżuterii lubię proste i zarazem ciekawe wzory. Uważam też, że jest to uniwersalny prezent dla każdej kobiety. Nie znam kobiety, która nie lubi biżuterii. Kwestia tylko, co kobieta lubi nosić? Są fanki pierścionków albo naszyjników albo bransoletek, więc trzeba zwrócić właśnie na to uwagę i jaki styl biżuterii preferuje. A wybór jest ogromny...więc coś oryginalnego na Dzień Mamy zawsze można znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
  6. ja po prostu zapytałem mamę co chce dostać i to jej kupię

    OdpowiedzUsuń
  7. Droższy prezent w postaci biżuterii dla mamy od czasu do czasu nie jest zły ;). A krótko po dniu mamy, mogą one się zrewanżować, kupując na dzień dziecka kolczyki swoim(młodszym) córeczkom :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie bardzo ciekawie napisane. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz