BOHEMME - BIJOU Z CYGAŃSKĄ DUSZĄ

Długo się zastanawiałam czy poświęcić cały wpis jednej firmie i to w dodatku hiszpańskiej, ale cóż przeważyła moja fascynacja i zachwyt nad nowym odkryciem. Przez przypadek trafiłam na magiczny świat BOHEMME - po naszemu cyganerii i postanowiłam się nim z Wami podzielić. Z Hiszpanią jestem związana od wielu lat sercem i duszą, tym bardziej dziwi mnie fakt, że tak późno odkryłam tą wyjątkową biżuterię. Zawsze jednak przecież lepiej późno niż wcale. Będąc w Madrycie wielokrotnie przechodziłam obok tego sklepu. Wystawa była kusząca, ale jakoś nigdy nie znalazłam czasu żeby wejść do środka. Tym razem miałam chwilę w oczekiwaniu na bezpłatne wejście do Prado o godz. 18.00. Ta chwilka wystarczyła żebym uległa pokusie i zajrzała co oprócz rzeźb i ceramiki kryją wnętrza sklepu Arte Stilo.


Charakterystyczne zakręcone logo pojawia się jako motyw ozdobny wyrobów. 

Amarantowe tło i kamienie to podobno inspiracja kolorem kordobańskiej bugenwilli.

No i tak właśnie wpadłam po uszy, czy też jak śliwka w kompot w amarantowe półki, na których wyeksponowane zostały prawdziwe cudeńka. Poczułam znajomy ucisk w żołądku, który towarzyszy mi przy tym, kiedy wiem, że trafiłam na coś wyjątkowego. Od przesympatycznej obsługi, która musiała mieć niezły ubaw z mojej opadniętej szczęki, dowiedziałam się, że firma ma swoją siedzibę w Kordobie i swoją ekspansję zaczęła w 2010 roku. Za projektami stoi niejaki Antonio Espaliu, który pochodzi z jednej ze znanych kordobańskich rodzin jubilerskich i który od 30 lat zajmuje się tworzeniem biżuterii. Pod nazwą BOHEMME przekazywana jest oczywiście cała "filozofia" o wolnym cygańskim duchu i takich tam. Jak można wyczytać na stronie pod każdym, misternym zawijaskiem z logotypu kryje się odpowiednia wartość i przesłanie, które niesie ze sobą marka są to m.in.: pasja, kreatywność, wielokulturowość, autentyzm itp. itd. Zawsze mnie trochę bawi takie rozdzielanie włosa na czworo i robienie ludziom wody z mózgu podobnymi okrągłymi stwierdzeniami. Biżuteria musi się bronić sama w sobie oryginalnością, urodą, jakością wykonania. Zwyczajnie zachwycać. Żadna filozofia wtedy nie jest potrzebna. W tym przypadku tak dokładnie się dzieje. Biżuteria jest zjawiskowa, ma swoją wagę, mięsistość. Widać świetną pracę rzemieślniczą, a także koncepcyjną i designerską daleką od sztampy, a jednocześnie łączącą wszystko w spójną całość i tworzącą przemyślane kolekcje. Do tego biżuteria ta jest wygodna, pierścionki czy bransolety pasują, jak stare schodzone buty.

Wersja monochromatyczna ma w sobie pazur. 

Centralnie osadzone kaboszony oraz organiczne kształty tworzą zmysłowe połączenie.

Jest jeszcze jeden szkopuł do omówienia - to ceny. Nie ma co ukrywać niestety ceny są wysokie. W sklepie Arte Stilo jest jednak zdecydowanie taniej niż na oficjalnej stronie internetowej BOHEMME sami porównajcie różnice, a czasem można dostać też jakiś rabat. Warto też zerkać w internecie na okazje. Tydzień zajęło mi podjęcie decyzji, kupić czy nie kupić. Ostatniego dnia pobytu w Madrycie nogi jednak same poniosły mnie w kierunku Paseo del Prado. Raz kozie śmierć - oto efekt mojego buszowania w zbożu. 




Srebro, złoto plus spinele składają się na ten właśnie pierścionek


Smaczku dodaje ruchoma złota obręcz okalająca cały pierścionek. Do tego przyjemnie brzęczy przy ruchu dłonią.
No i masz babo biżuterię Ech...



Komentarze

  1. Graj, cyganie, graj, serce swoje... wróć!....pierścioneczka daj....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre :) My cyganie, co pędzimy razem z wiatrem...

      Usuń
  2. Hmmm ten pierścionek ma cia w sobie choc nie do konca mnie przekonuje. Ale juz tak mam musialabym przymierzyć by ocenic czy jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niestety nie jest popularna minimalistyczna biżuteria, ale właśnie jest super wygodna więc faktycznie przymiarka dużo zmienia :)

      Usuń
  3. Oj, mnie też skusiłaby nazwa Bohemme :) Kocham artystyczne klimaty. Fajny temat do blogowania - biżuteria! Ja ostatnio zachwycam się biżuterią Anki Krystyniak - odpowiadają mi motywy związane z religiami i wierzeniami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super, to zaraz zerknę każda inspiracja bardzo mile widziana :)

      Usuń

Prześlij komentarz